Inspiration

HVAD JEG SPISER PÅ EN DAG #1

Hvad jeg spiser på en dag

Det gode ved at begynde at spise plantebaseret er, at man til familiefester slipper for de stressende spørgsmål om hvorvidt man overhovedet bliver til noget, hvad man kan arbejde med i fremtiden og hvor man vil bo. Man bliver i stedet (kærligt) spurgt, om man overhovedet får noget at spise, om man ikke er tynget af madmæssigt besvær og hvornår man egentlig dør af akut proteinmangel. Med inspiration fra andre bloggere har jeg derfor valgt at lave et lille hvad jeg spiser på en dag-tema. Både fordi jeg er tilpas narcissistisk til at synes, at det er sjovt. Men også for at vise, at jeg mange dage altså stadig æder som et svin. Jeg æder bare som et (selvfølgelig meget yndigt) plantebaseret svin. Og så for at vise at det mad, jeg spiser, er sådan ret almindeligt, gennemsnitligt rugbrøds-agtigt og tilgængeligt og ikke kun baseret på spinat. Og chiafrø. Og alge-pulver (er der nogen der kan lide det, egentlig?)

Det spiste jeg således på spændende vis d. 09-08-17:


I dag sov jeg længe, fordi jeg har ferie, men til hverdag står jeg står altid tidligt op om morgenen. Ikke fordi jeg har lyst (som i: OVERHOVEDET ikke fordi jeg har lyst), men fordi jeg elsker at have god tid om morgenen. God tid til at drikke kaffe(!), lægge mascara, fjerne mascarapletter på afveje, drikke mere kaffe og spise god morgenmad. Det er som om dagen bare bliver bedre på den måde (læs: Undertegnede er ikke helt så grumpy, som hun ellers kan være), så det er værd at stå tidligt op for. Det her er derfor en rimelig standard morgenmad for mig: ½ dåse baked beans og ca. 300 gram grøntsager stegt i rigeligt olivenolie. Det kan laves ret hurtigt, hvis man skærer grøntsagerne i stykker dagen før og stiller i køleskabet. Så skal de bare steges ved høj varme i nogle minutter, mens baked beans varmes i en gryde. Det ser måske ikke ud af meget, men mætter virkelig godt. Om morgenen spiser jeg desuden 1 multivitamin, 1 b-vitamin, 3 silicapiller (for mit hår) og drikker et glas HUSK med masser af vand til (kræver lidt tilvænning, men sørger for at min mave har det godt hele dagen. 4-realz!)

Kunne godt tænke mig, at mit mellemmåltid havde været mere frugtrelateret, men i dag binger jeg Scandal, drikker Tummy Love te fra Fredsted og spiser 1/2 plade chokolade fra iChoc i stedet (fordi jeg har ferie, naturligvis. Kunne aldrig finde på uhæmmet at spise chokolade til hverdag, sagde vi).

Man kan ikke slå ristet rugbrød, så det er meget ofte dét, jeg spiser til frokost. Jeg spiste én med hummus og en med mandel-oliven smørbar fra Naturli (som er virkelig god) og toppede med lidt agurk, tomat og radiser.

Jeg skyder billeder til dadeltrøfler (glæd jer til december!), og jeg kom til at spise et par stykker. Hvilken kok smager ikke på sin mad?

Mit liv er ikke specielt organiseret lige for tiden (igen: ferie. Jeg bebrejder ferien for alt), så til aftensmad lavede jeg en bowl, med det jeg lige havde i køleskabet. Jeg skar nogle kartofler i skiver og bagte dem i ovnen sammen lidt peberfrugt og basilikum, kogte noget perlespelt, åbnede en dåse kidneybønner og toppede med lidt rucola, peanuts og chilisovs. Simpelt, men faktisk virkelig vellykket! Og den første, der siger, at man ikke kan spise peanuts til kartofler og perlespelt får en lammer!

Jeg har været ude hos min veninde Julie, og da jeg kommer hjem er jeg vildt sulten og har lyst til at spise alt muligt usigeligt. Jeg har levet lidt for godt her på det sidste og prøver at slippe af med den dårlige vane, det er, at spise 5000 kg mad lige inden man skal i seng, så i stedet spiser jeg et æble, lidt mandler, nogle solbær jeg havde i køleskabet og lidt tranebær.

…Og SÅ skal jeg vist heller ikke have mere mad.

Juhuuu, det her var sjovt, synes I ikke? Jeg gør det snart igen!

2 kommentarer

Leave a Response

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial