Pisk sukker, brun farin, salt og smeltet smør sammen med en elpisker.
Tilsæt plantedrik og vanilje til skålen og pisk i nogle minutter, indtil blandingen er skummende og sukkerkornene er godt pisket ud.
Si mel, bagepulver og kakao i og fold dejen godt rundt med en dejskraber eller ske. Hak chokoladen i passende stykker og fold i.
Forvarm ovnen til 180 grader.
Scoop 10 skefulde af dejen ud på en bageplade, fx med en isske eller to spiseskeer. Du behøver ikke flade dejen ud, men sørg for at placere dine cookies med gode mellemrum, så de ikke flyder sammen i ovnen.
Bag i ovnen 20-25 minutter, indtil de er sprøde i kanten (min ovn er langsom og bagetider varierer, så husk at holde øje med dem).
Lad dem køle helt af, inden du spiser dem. Så er de bedst. Velbekomme!